Ką reikia žinoti apie baterijas

Riedis.lt pataria - ką reikia žinoti apie riedžių, el.paspirtukų ir kt. baterijas

Kiekvieno elektrinio dviračio, elektrinio paspirtuko, vienaračio, motorolerio, elektrinio skuterio - vežimėlio ar kitos elektrinės transporto priemonės nuvažiuojamas atstumas visuomet priklauso nuo:

įrenginio elektronikos elementų - baterijos tipo, talpos ir voltažo, taip pat - variklių ir valdiklio-kontrolerio bei kitų priežasčių išvardintų žemiau.

Prekių aprašyme - specifikacijose - nurodoma baterijos talpa Ah (ampervalandėmis) arba Wh (vatvalandėmis). Kuo didesnė reikšmė - tuo didesnis galimas nuvažiuojamas atstumas.

Specifikacijose nurodoma rida - įveikiamas atstumas per įkrovimą - yra matuojamas:
- transporto priemonei esant naujai (baterijos talpa su amžiumi - mažėja, todėl mažėja ir rida);
- transporto priemonei įkrautai 100%;
- važiuojant lygia, asfaltuota danga be stabdymų ir įsibėgėjimų;
- važiuojant pastoviu ~20-25 km/h greičiu;
- esant ~70 kg apkrovai (vairuotojo svoriui);
- esant ~20C temperatūrai;
- esant tinkamu slėgiu pripūstomis padangomis (pagal nurodytas rekomendacijas ant padangos šono);
- be vėjo pasipriešinimo;
- ar kitų, elektrinio paspirtuko ar elektrinio dviračio judėjimą slopinančių veiksnių.

Nuvažiuojamą atstumą - ridą įtakojantys veiksniai:
- tinkamai pripūstos padangos - netinkamas padangų slėgis - lemia mažesnį greitį ir mažesnį nuvažiuojamą atstumą;
- startavimai - ypatingai su didesne apkrova ir įkalnėse, startavimams reikalingas didesnis energijos kiekis;
- apkrova - kuo didesnė apkrova-svoris, tuo daugiau reikia energijos, kad išjudinti priemonę;
- danga ir reljefas - važiuojant į įkalnes ar nelygia, klampia danga yra pasipriešinimas, tad reikalingas didenis energijos kiekis;
- vairavimo stilius, staigus greičio didinimas;
- oro sąlygos - esant didesniam vėjui - yra pasipriešinimas, tad reikalingas didesnis energijos kiekis, esant šaltam orui, žemesniam nei +7C - baterijos, ypatingai Li-Ion tipo;- nuvažiuojamas atstumas - mažėja.

Baterijų įkrovimo D.U.K.:

- Po pasivažinėjimo, nepulkite krauti, palikite valandai ją atvėsti, tai ypač svarbu jeigu važinėjote šaltoje temperatūroje arba intensyviai;
- Sveikiausia ličio jonų baterijos gyvavimo terpė yra įkraunant ne daugiau 80% ir ne mažiau 20% baterijos; 
- Nėra kritinė klaida ir įkraunant bateriją iki 100%, tačiau svarbu, jog ji pilna nebūtų ilgą laiką, pilnai nekraukite sandeliuodami transporto priemonę. Siūlome žiemai palikti apie 70% baterijos.
- Standartiniai BMS (baterijų valdymo plokštė) balansuoja celių grupes tik baterijoms esant 100% įkrautoms, tik išskirtiniai pritaisai turi aktyvius balsus, kaip Teverun su APP paspirtukai ar pan.;
- Nepalikite įrenginio įjungtu įkrovėju ilgą laiką be priežiūros. Nepalikite vieno besikraunančio įrenginio tarp degių medžiagų.
- Važinėjantis esant mažiau 10% - baterija gali išsibalansuoti ir gali prireikti serviso paslaugų, balansuojant bateriją su specialia įranga arba keičiant išsiderinuses / sugedusias celių grupes.

LABAI SVARBU: prieš pirmą naudojimą - bateriją įkraukite, taip nuvažiuosite didesnį atstumą.

Įrenginiai gamykliškai įkrauti apie 30-70%. Rekomenduotina įkrovėją pirmiau įdėti į krovimo lizdą (rozetę), tuomet į įrenginio lizdą, o ištraukti pirma iš įrenginio ir paskui iš elektros lizdo.

Laikymo patarimai:

- laikymo vieta neturėtų būti purvina (dulkių vengti) ir drėgna. Svarbu ne tik nepalikti ant tiesioginių saulės spinduliųm tačiau ri temperatūra turėtų būti 15 - 25 C.
- laikant nenaudojamą ilgesnį laiką, rekomenduotina, kad baterija būtų 50-70 % įkrauta;
- saugumo sumetimais, neturėtų bnūti paliekama su degiais daiktais ir medžiagomis.

apie baterijasapie baterijas


Baterija yra vienas brangiausių komponentų bet kokioje mikromobilumo priemonėje, tad gera baterija - nulemia ir elektrinės transporto priemonės kainą.
Tačiau tai ir vienas svarbiausių komponentų. Nuo jos priklauso darbo laikas, galingumas, kliūčių įveikimas ir greitis.